Поради водіям, яким у балон заправляють газу більше, ніж сам бак.

Як повідомляє Головне управління Держпродспоживслужби у Вінницькій області, частішають випадки негативного досвіду при заправці газом.
— Скарги переважно викликані підозрами на недолив або перелив, які є однотипними: “В мене балон на 42 л, а залили 44 л. Мене обдурили”. Подальші обговорення призводять до створення домислів та міфів про несправність функціонування паливороздавальної колонки (ПРК), — зазначають у відомстві.

Чому виникають такі ситуації?
Встановлений автомобільний газовий балон не є метрологічно регульованим засобом вимірювальної техніки та неповірений метрологічною службою, місткість вказана на бірці або у паспорті є приблизною, можлива похибка до 20%, виробники по різному маркують ГБО. Так, дехто з виробників пише загальний об’єм і вказують максимальну наповненість до 80-85%, інші вказують максимальну наповненість на 80% та об’єм 40 л, хоча насправді об’єм балона може складати 50 л.

Що має право водій вимагати?
У разі виникнення сумнівів щодо правильності наповнення газової ПРК, водій має право вимагати від адміністрації АЗС свідоцтво про повірку законодавчо регульованого засобу вимірювальної техніки ПРК, візуальний огляд наявності пломб на ПРК. У разі необхідності можна зробити контрольний пролив ПРК на точність за допомогою повіреного метрологічною службою еталонного мірника.
Довідка: У разі, коли у водія відсутній паспорт на ГБО або інші підтверджувальні документи – йому буде важко з’ясувати місткість ГБО. Важливим є встановлення мультиклапанів (відсікачів), оскільки балон не можна заправляти більш ніж на 85%. У багатьох випадках відсікач є несправним або взагалі відсутній, у разі коли відсікач не спрацьовує або несправний, ПРК автоматично може заповнювати балон далі.
Газова ПРК є засобом вимірювальної техніки і має бути повірена сертифікованою метрологічною службою, про що видається свідоцтво про повірку законодавчо регульованого засобу вимірювальної техніки, яке повинне знаходитися на автозаправній станції, а колонка (елементи настроювання (блок управління) повинні бути опломбовані співробітниками ДП “Укрметртестстандарт”.

Посилання на джерело: vn.20minut.ua