Експертиза 12 проб зимового дизпалива

Експертиза 12 проб зимового дизпалива: CHIPO в трійці лідерів

Перед початком зимових холодів Київський інститут споживчих експертиз вирішив перевірити АЗС на наявність зимового дизпалива та відібрав проби з 12 популярних мереж по Україні. В сертифіковану лабораторію відправили зразки палива зі столичних заправок: WOG, ОККО, КЛО, Amic, ANP, Chipo, Glusco, Marshal, Motto, Shell, Sunoil, БРСМ-Нафта

Дослідження проводилось за п’ятьма основними параметрами, що регулюються ГОСТ 7688:2015: гранична температура фільтрації, масова частка води, цетановий індекс, вміст сірки і щільність

Головне питання, яке найбільше хвилює водіїв – морозостійкість. Вищезазначений галузевий стандарт поділяє паливо на літнє та зимове, в залежності від граничної температури фільтрації. Так, для літнього граничний поріг -5 °С, а для зимового -20 °С. Цей же ж нормативний документ регулює наявність в паливі води – максимум 0,02%. В іншому випадку, при мінусовій температурі кристали льоду заб’ють паливні фільтри і трубопроводи. І хоч в жодній з експертних проб води не було виявлено, до дійсно зимового палива можна було віднести лише вісім зразків. При цьому паливо WOG і OKKO загусло лише при досягненні – 30°С, а пробам Chipo і Motto до цієї позначки не вистачило буквально градуса.

Число і індекс

Не менш важливий параметр для ДП – цетановий індекс, який відображає вплив на паливо присадок, що покращують його цетанове число. По цьому показнику лідером знову були зразки WOG і OKKO, а слідом за ними БРСМ-Нафта і Chipo.

Енергетична щільність

Згідно ГОСТ 7688:2015 щільність дизпалива (кількість енергії, яку воно виділяє) повинна знаходитись в чітко визначених рамках. Так, при температурі 15° С вона повинна бути в рамках 820–845 кг/м3. За цим показником усі 12 зразків відповідають визначеним нормам.

Головний екологічний параметр дизельного палива – вміст сірки. Адже при згорянні концентрат сірчаної і сірчистої кислот не тільки негативно впливає на паливну систему, а й подразнює слизову оболонку людини. З кожним новим євростандартом, вміст сірки зменшується: так, прийнятий в 1999 році Euro-3 допускав наявність 350 ррm (мг/кг) сірки в 1 кг., а введений десять років по тому (діючий в Україні на сьогодні) Euro -5 – 10 ррm. І хоча усі проби вклалися в норму, по цьому показнику були суттєві розбіжності. Так лідируюча четвірка: ОККО, WOG, Chipo, Motto вклалася в показник 3-4 мг/кг, в той час як проби Glusco і Marshall були на межі крайнього показника 10 мг/кг.

Судячи з результатів експертизи, якість дизпалива на вітчизняних АЗС як ніколи висока, а власникам авто з дизельними двигунами можна не боятися приходу зими.

Дослідження згідно ДСТУ 7688:2015 до палива дизельногоЦетановий індекс (норматив – не менш 46 од.)Густина при t 15 °С, кг/м3 (норматив 820-845)Вміст сірки, мг\кг (норматив – не більше 10 мг/кг)

ОККО (ДТ Евро)

57

833,7

3

WOG (Mustang Diesel)

57

827,3

3

CHIPO (ДТ Евро)

56,9

828,9

3

Motto(ДТ Евро)

55,8

837,4

4

БРСМ – Нафта (ДТ Евро)

56,9

834,4

5

Shell (ДТ Евро)

52,6

834,9

5

SUN OIL (ДТ Евро)

55,7

832,9

6

Glusco (ДТ Евро)

54,1

827,2

10

КЛО (ДТ Евро)

53,5

830,2

9

Marshall (ДТ Евро)

52,5

832,5

10

AMIC (ДТ Евро)

52,3

831,7

9

ANP (ДТ Energy)

51,4

835,7

8

Дослідження згідно ДСТУ 7688:2015 до палива дизельногоМасова частка води, % (норматив – не більше 0,02 %)Гранична температура фільтрованості, не вище,°С (норматив – для марки Л ( – 5°С ), для марки З ( – 20°С ), для марки Арктика ( – 30°С ))

ОККО (ДТ Евро)

Не виявлено

– 30

WOG (Mustang Diesel)

Не виявлено

– 30

CHIPO (ДТ Евро)

Не виявлено

– 29

Motto(ДТ Евро)

Не виявлено

– 29

БРСМ – Нафта (ДТ Евро)

Не виявлено

– 25

Shell (ДТ Евро)

Не виявлено

– 25

SUN OIL (ДТ Евро)

Не виявлено

– 22

Glusco (ДТ Евро)

Не виявлено

– 18

КЛО (ДТ Евро)

Не виявлено

– 19

Marshall (ДТ Евро)

Не виявлено

– 16

AMIC (ДТ Евро)

Не виявлено

– 15

ANP (ДТ Energy)

Не виявлено

– 14

Джерело: http://expertise.in.ua

Грудень 18, 2019|