Інститут споживчих експертиз перевірив якість бензину А-92

Експерти дослідили зразки бензину А-92 євро, який користується популярністю через свою нижчу ціну. Проби відбирали у великих мережах (ОККО, WOG, Укрнафта), середніх (Chipo, Parallel, Мотто, Glusko, КЛО, БРСМ-Нафта, Sun Oil, Marshall, Avantage 7, Grand petrol)  і декількох одиночних АЗС.

Про октан

Насамперед перевірили показник, який характеризує стійкість палива до детонації ­─ передчасного згорання бензину в камері згоряння. Детонація шкідлива для мотора не тільки підвищеними витратами пального і зниженням потужності, але і передчасним зносом двигуна через зайві навантаження. Октанове число вимірювали моторним методом, за якого установка (одноциліндровий двигун із змінним ступенем стиснення) імітує навантаження на реальний двигун.

За цим методом норматив встановлений на рівні 82,5 одиниць (що практично відповідає звичному числу 92 за дослідницьким методом, яке ми бачимо на заправках). В цьому найважливішому показнику порушень виявлено не було. Більш того, абсолютно всі зразки продемонстрували “запас”.

Сірка

Якщо її в паливі занадто багато, це призводить до утворення нагару, забруднення паливних форсунок і «вбиває» каталізатори. До того ж стає “бруднішим” вихлоп і у повітря, яким ми дихаємо, потрапляють дуже небезпечні оксиди. Стандарт Євро-5 передбачає вміст сірки в бензині ─ не більше 10 мг/кг.

У минулих дослідженнях Інституту практично не було порушень по цьому важливому показнику, що свідчило, перш за все, про заводське походження палива.

Етанол

Зараз ДСТУ допускає наявність етанолу в бензині не більше 5 відсотків. Економити на пальному з великим відсотком етанолу не вийде ─ як відомо, витрати бензину на «спирті» перевищують звичайні на 5-7 відсотків.

Висновки експертів

У великих мережах поки тримаються, не економлять, купують якісний ресурс українського і білоруського виробництва, адже репутація на конкурентному ринку коштує дуже дорого. Порадувало експертів і те, що в досить великих мережах-дискаунтерах, таких як Chipo, судячи з результатів дослідження, також не зв’язуються з неякісним продуктом.

Окрім того, важливо пам’ятати, що великі системні гравці працюють в правовому полі, і податки, які вони сплачують, спрямовуються до бюджету, в тому числі і на ремонт доріг. А ось «бодяжники» не тільки реалізують некондиційне паливо, але і таким чином гальмують розвиток дорожньої інфраструктури.

АЗС

(за ДСТУ 7687:2015 до бензину А-92-євро5-Е5)

Октанове число
(мотор. метод)(норматив – не менше 82,5 ед.)
Вміст сірки, (Євро 5, норматив не більше 10 мг/кг)Об’ємна частка бензолу (у %, не більше 1.0)Об’ємна частка аромат. вуглеводню (в %, не більше 35)Об’ємна частка етанолу (%, норматив — не більше 5.0)
Chipo84,890,6629,50,49
Parallel85,580,6018.70,28
Укрнафта83,890,7431,72,1
БРСМ — нафта85.290,5625,84,1
КЛО (Shebel)84,2100,8428,70,99
Мотто85,480,5520,00,15
Імпульс87,4171,56,220,3
Marshall84,6242,115,08,0
Окко84,490,5630,70,17
SunOil83,890,6529,80,30
WOG84,590,5731,00,25
Grand Petrol84,390,7633,00,45
Glusko83,3100,8533,70,18
Avantage 786,4140,8418,27,8
Екстра86,9252,58,529,7

 

Жовтень 29, 2018|