З настанням морозів на більшості території України, Київський Інститут споживчих експертиз вирішив перевірити мережі АЗС на наявність дійсно зимового дизпалива і відібрав проби в найпопулярніших мереж. Результати дослідження показали яким пальним можна сміливо заправляти авто, коли за вікном доходить до мінус 25 за Цельсієм.
Експерти постаралися зробити максимальну вибірку, відібравши проби в мережах як з всеукраїнським статусом, так і у невеликих і середніх регіональних рітейлерів. У сертифіковану лабораторію вирушили зразки палива з заправок WOG, ОККО, БРСМ-Нафта, Prime, Klo, Amic, ANP, Glusco, Avantage 7, Motto, Shell, Sunoil, U.GO, а також Chipo. Дослідження проводилися за п’ятьма основними параметрами, що регулюються ДСТУ 7688 до: 2015: гранична температура фільтрації, цетановий індекс, вміст сірки і температура спалаху.
Всі досліджувані зразки маркуються як «євро». Насамперед експерти випробували їх в морозильній камері. Результати виявилися несподіваними – всі проби не просто відповідають нормативам (мінус 20 ° С), а й продемонстрували запас! Більш того, три зразки з 12 і зовсім виявилися «арктичними». Найкращі результати показали дизельне пальне від БРСМ-Нафта – мінус 34 °С, Prime (- 33 ° С) та Chipo (- 32 °С). За словами експертів, таку турботу про споживачів вони побачили вперше. Решта учасників також показали відмінні результати, з «мінімальним» запасом у Amic в – 25 ° С. Далі заміряли цетановий індекс, що відображає вплив на паливо присадок, що поліпшують його цетанове число. Чим індекс вище, тим легше двигун запускається в мороз і стабільніше працює. На цей раз складнощів з подоланням порогу в мінімальні 46 одиниць ні в кого не виникло. За цим показником зразок мережі Chipo також опинився в числі лідерів зі значенням 53,5.
Ну а що з головним ворогом екології та паливної системи – сіркою? При згорянні концентрат сірчаної і сірчистої кислот не тільки закоксовує нейтралізатори і паливну апаратуру, а й подразнює слизову оболонку людини. Якщо раніше з “підвищеною кислотністю” мирилися через непогані змащувальні властивості сірки, то з винаходом досконалих присадок сірці був оголошений бій. З кожною новою євро нормою, її має залишатися все менше: прийнятий в 1999 році Euro-3 допускав наявність 350 ррm (мг / кг) сірки в 1 кг, то введений десять років по тому (і нині чинний в Україні) Євро-5 – не більше 10 ррm.. Лідируюча четвірка, в яку входить наша мережа (БРСМ-Нафта, Prime, Chipo, Avantage 7) уклалася в 5-7 мг / кг. Ну і нарешті температура спалаху. Даний параметр може показати, чи не потрапляли в «солярку» сторонні компоненти. Порушень у учасників не виявлено, найвищі показники – у БРСМ-Нафта, Prime та Chipo.
Джерело: expertise.in.ua
ДП ЄВРО
| Дослідження по ДСТУ 7688:2015 до палива дизельного | Цетановий індекс (норматив – не менш 46 од.) | Гранична температура фільтрованості, не вище,°С (норматив – для марки З ( – 20°С ), для марки Арктика ( – 30°С )) | Температура спалаху в закритому тиглі, С (норматив – не нижче 55, С) | Вміст сірки, мг\кг (норматив – не більше 10 мг/кг) |
| БРСМ-НАФТА (ДП Евро) | 53,6 | – 34 | 64 | 5 |
| SHELL (ДП Евро) | 52.2 | –29 | 61 | 8 |
| PRIME (ДП Евро) | 53,5 | – 33 | 63 | 4 |
| Chipo (ДП Евро) | 53,5 | – 32 | 62 | 5 |
| MOTTO (ДП Евро) | 50,7 | – 28 | 55 | 9 |
| AVANTAGE 7 | 51,4 | – 29 | 59 | 6 |
| AMIC (ДП Евро) | 51,7 | – 25 | 60 | 8 |
| GLUSCO (ДП Евро) | 51,6 | – 27 | 56 | 8 |
| ANP (ДП Energy) | 51,1 | – 31 | 58 | 16,5 |
| SUN OIL (ДП Евро) | 48,3 | – 29 | 59 | 7 |
| KLO (ДП Евро) | 48 | – 29 | 57 | 9 |
| Интерфло | 52,1 | – 30 | 62 | 162,5 |